Gombonyásra (Revizoronline.com)

Neszlár Sándor egy interjúban elmondta, hogy az egész a futással kezdődött. Eleinte csak a kilométereket írta, később az edzések után pár mondatot is. Közeledve az ezredik kilométerhez, eldöntötte, az ezredik mondatnál befejezi. Végül többet futott, így lett ezeregyszáztizenegy. (Sőt ezt megfejelte még egy százas függelékkel.) Célja az volt, hogy a korábbi (Interpresszó) című könyvében megkezdett kísérletet - az elbeszélő kilétének bizonytalanságáról - folytassa. Sikerült. Mint a fentebbi példákból is láthatjuk, szinte végig főnévi igeneveket használ, amitől a szöveg vázlatossá, a mesélő kiléte pedig megfoghatatlanná válik. A mondat kontextusából ugyan néha kiderül, férfi, nő, gyerek, vagy kamasz beszél-e, de az csak ritkán, milyen kapcsolatban áll a többi elbeszélővel.

A teljes cikk itt olvasható »

Forrás: Juhász Tamás, Revizornline.com, 2019. október 9.

2019-10-09 14:15:26
Hová tűntek a férfiak?
Az Apám üzent Grecsó Krisztián eddigi legszemélyesebb könyve, miközben valódi fikció. Regényes nyomozás a családi múlt után, amely a személyes vallomás látszatát kelti. Mit jelent a kitörés...
Az alternatív pedagógia útjain
A rendszerváltás a magyar történelem fontos fordulópontja. A több mint harmincévnyi távolság már lehetővé teszi, hogy objektívan tekintsünk rá, de még meghallgathassuk az események alakítóinak...
Hová tűntek a férfiak?
Az Apám üzent Grecsó Krisztián eddigi legszemélyesebb könyve, miközben valódi fikció. Regényes nyomozás a családi múlt után, amely a személyes vallomás látszatát kelti. Mit jelent a kitörés...
Irodalomtörténeti pszichohistóriák
Milbacher Róbert nagy sikerű és hiánypótló művéhez, a Legendahántáshoz hasonlóan a Ködképek az irodalom láthatárán is közérthető és szórakoztató ismeretterjesztésre vállalkozik....
Könyvportál Líra könyv Kiskereskedelem Nagykereskedelem Kiadók Kapcsolat Támogatók ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ