Honnét a szelídség, a jóság? (Élet és Irodalom)
(kiadvány: Leli élete)

„Ami azonban számomra izgalmassá teszi ezt az ellentétes motívumok (sírás és nevetés, születés és halál, szülés és szülésre való képtelenség, anyaság és annak hiánya, szorongás, betegség és művészi alkotás) körül kibontakozó családtörténetet, az a családtagok viselkedése. Közülük csak keveset keményít meg, tesz agresszívvá a szenvedés. Éppenséggel nem a „lássuk, Uramisten, mire megyünk ketten” pusztító indulatával reagálnak a lehetőségek szűkösségére, a történelmi és biológiai véletlenek reménytemetőire. Inkább zavarba, depresszióba és némaságba menekülnek, mint hogy nekiessenek egymásnak, s haragból, mások hibáztatásából építsenek ugródeszkát a saját boldogságszaltóikhoz. Az erősebbje pedig azon van a családban, hogy felkarolja a gyengébbet. Akár áldozatok árán.”

 

[…]

 

A teljes cikk itt olvasható »

Forrás: Domján Edit, Élet és Irodalom, 2020. november 27.

 

2020-11-27 13:20:51
Új, mai versek
Háborúban hallgatnak a múzsák? Erdős Virág verseiben nem hallgatnak, hanem ordítanak. Ebben a költészetben nem válik szét a közélet és a magánélet, és a megfogalmazás sem lehet győztes...
Fordította: Fodor Zsuzsa
Egy filmrendező válaszútjai
Georg Wilhelm Pabst a két világháború közötti filmművészet kiemelkedő alakja. Az osztrák filmrendező Berlinben is aktív, de Hitler hatalomra kerülésének idején épp Franciaországból menekül...
Új, mai versek
Háborúban hallgatnak a múzsák? Erdős Virág verseiben nem hallgatnak, hanem ordítanak. Ebben a költészetben nem válik szét a közélet és a magánélet, és a megfogalmazás sem lehet győztes...
Fordította: Fodor Zsuzsa
Egy filmrendező válaszútjai
Georg Wilhelm Pabst a két világháború közötti filmművészet kiemelkedő alakja. Az osztrák filmrendező Berlinben is aktív, de Hitler hatalomra kerülésének idején épp Franciaországból menekül...
Könyvportál Líra könyv Kiskereskedelem Nagykereskedelem Kiadók Kapcsolat Támogatók ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ