Harag Anita: A szereplőim nem tudnak elszakadni a múltjuktól (Könyvesmagazin.hu)

„Vonzódom a hétköznapisághoz, zavar a túlzott drámaiság, ezért sem a tragédiák történésének pillanata van a szövegeim középpontjában, hanem az, hogy utána, ezekben a banális szituációkban mi történik. Az apró, hétköznapi részletek jól ellenpontozzák a szereplők traumáit. Elég nagy kihívás átlagos dolgokról írni, valamilyen szinten muszáj eszköztelennek lenni, a lehető legegyszerűbben fogalmazni. Én is olyan megfigyelő típus vagyok, mint a szereplőim, és sokkal könnyebben észreveszek apróságokat, könnyebben megjegyzek apró mozdulatokat, momentumokat, mint konkrét mondatokat vagy eseményeket. Miközben írok, sokszor előjönnek ezek a megfigyelések, és beépülnek a szövegbe.”

[…]

A teljes cikk itt olvasható »

Forrás: Forgách Kinga, Könyvesmagazin.hu, 2021. 03. 09.

2021-03-09 16:49:11
Új, mai versek
Háborúban hallgatnak a múzsák? Erdős Virág verseiben nem hallgatnak, hanem ordítanak. Ebben a költészetben nem válik szét a közélet és a magánélet, és a megfogalmazás sem lehet győztes...
Fordította: Fodor Zsuzsa
Egy filmrendező válaszútjai
Georg Wilhelm Pabst a két világháború közötti filmművészet kiemelkedő alakja. Az osztrák filmrendező Berlinben is aktív, de Hitler hatalomra kerülésének idején épp Franciaországból menekül...
Új, mai versek
Háborúban hallgatnak a múzsák? Erdős Virág verseiben nem hallgatnak, hanem ordítanak. Ebben a költészetben nem válik szét a közélet és a magánélet, és a megfogalmazás sem lehet győztes...
Fordította: Fodor Zsuzsa
Egy filmrendező válaszútjai
Georg Wilhelm Pabst a két világháború közötti filmművészet kiemelkedő alakja. Az osztrák filmrendező Berlinben is aktív, de Hitler hatalomra kerülésének idején épp Franciaországból menekül...
Könyvportál Líra könyv Kiskereskedelem Nagykereskedelem Kiadók Kapcsolat Támogatók ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ