Harag Anita: A szereplőim nem tudnak elszakadni a múltjuktól (Könyvesmagazin.hu)

„Vonzódom a hétköznapisághoz, zavar a túlzott drámaiság, ezért sem a tragédiák történésének pillanata van a szövegeim középpontjában, hanem az, hogy utána, ezekben a banális szituációkban mi történik. Az apró, hétköznapi részletek jól ellenpontozzák a szereplők traumáit. Elég nagy kihívás átlagos dolgokról írni, valamilyen szinten muszáj eszköztelennek lenni, a lehető legegyszerűbben fogalmazni. Én is olyan megfigyelő típus vagyok, mint a szereplőim, és sokkal könnyebben észreveszek apróságokat, könnyebben megjegyzek apró mozdulatokat, momentumokat, mint konkrét mondatokat vagy eseményeket. Miközben írok, sokszor előjönnek ezek a megfigyelések, és beépülnek a szövegbe.”

[…]

A teljes cikk itt olvasható »

Forrás: Forgách Kinga, Könyvesmagazin.hu, 2021. 03. 09.

2021-03-09 16:49:11
Fordította: Ungvári Tamás
Egy kisember tragédiája
Az ügynök halála bár modern dráma, mégis az ókori sorstragédiák analitikus módján mutatja be egy hétköznapi ember összeomlását; sőt a tragédia egyik oka éppen az, hogy a főszereplő...
Fordította: Kúnos László
Az igazság kisebbségben
Ibsennek ez a remekműve egyszerre tragédia és komédia. Főhőse, dr. Stockmann felfedezi, hogy a városka gyógyforrásai mérgezettek: de az igazság hirdetésével csak a közösség haragját sikerül...
A szabadság börtönében
A magyar történelem közel száz évét kísérhetjük közelről végig Spiró György új nagyregényében az 1810-es évektől 1907-ig. Titkos főszereplője Táncsics Mihály felesége, Seidl Teréz,...
Egy temetés következményei
Az Olvadás mozaikszerűen kirajzolódó történetében a szereplők térben és időben is távol vannak egymástól, világok választják el őket, mégis egymás közvetlen közelében léteznek....
Könyvportál Líra könyv Kiskereskedelem Nagykereskedelem Kiadók Kapcsolat Támogatók ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ