Harc, hogy a mű ne fojtsa meg magát (Kulter.hu)
„Mindennek elmeséléséhez visszatér az az érett hang, amelyet a Halál vezetett be. Amely nem azért igazán érdekfeszítő, mert az elbeszélő beenged életének kínos, szégyenteljes, unalmas pillanataiba, hanem mert azt is érzékletesen láttatja, ahogyan gondolkodik. Jellemzően knausgård-i, hogy egy vacsorázást képes nevelésgyakorlati esettanulmánnyá átkötni, majd ezt egy Hamletet Jézushoz hasonlító gondolatmenetté kerekíteni.” […] A teljes cikk itt olvasható » Forrás: Orbán Krisztina, Kulter.hu, 2021. augusztus 18.
2021-08-18 13:18:27
|
 |
|
Fordította: Ungvári Tamás
Egy kisember tragédiája
Az ügynök halála bár modern dráma, mégis az ókori sorstragédiák analitikus módján mutatja be egy hétköznapi ember összeomlását; sőt a tragédia egyik oka éppen az, hogy a főszereplő...
|
|
Fordította: Kúnos László
Az igazság kisebbségben
Ibsennek ez a remekműve egyszerre tragédia és komédia. Főhőse, dr. Stockmann felfedezi, hogy a városka gyógyforrásai mérgezettek: de az igazság hirdetésével csak a közösség haragját sikerül...
|
|
A szabadság börtönében
A magyar történelem közel száz évét kísérhetjük közelről végig Spiró György új nagyregényében az 1810-es évektől 1907-ig. Titkos főszereplője Táncsics Mihály felesége, Seidl Teréz,...
|
|
Egy temetés következményei
Az Olvadás mozaikszerűen kirajzolódó történetében a szereplők térben és időben is távol vannak egymástól, világok választják el őket, mégis egymás közvetlen közelében léteznek....
|
|