Kemény István és Tóth Kriszta a Műcsarnokban
Szeptember 30-án este hétkor Kemény István és Tóth Kriszta a Műcsarnok vendége.

„Nagy, fekete papír készül, / fehér volt, de feketedik, / Nagy, fekete papír készül, / lassan megelevenedik, / Nagy, fekete vihar készül, / nappal volt, de esteledik, / Mire a nagy vihar elül / már valóban esteledik” – Sötét színeket fest Kemény István verse A néma H-ból, de nem kevésbé sötét tónusúak Tóth Krisztina sorai sem a Halak éve című versből: „Csöndben sötétben fekve ülve várva aludva éveket. / Éltem mintha a hó alatt mint egy lavinalepte házban.”

Az est vendége két költő tehát: Tóth Krisztina, aki Békés Pállal közösen Hasítás címmel jelentetett meg antológiát, melyben huszonhat zenerajongó kortárs író magyar rocknovellája olvasható, Tóth Krisztináé Doors címmel; és Kemény István, aki a 80-as évek Budapestjén játszódó Kedves ismeretlen című regényén túl – amelyből képet kapunk az akkori fiatalság életéről – Kiss Tiborral (Quimby) közös produkciókat is magáénak tudhat. Kemény írja, az esten pedig feltehetően kiderül, igaz-e a versbéli állítás, mely szerint „Nem dőlt össze / Nem dőlt össze a világ. / Ez már nem az a világ, / ami összedől. // Az tényleg szakadék, ami megnyílt, / de ami csak megingott, az / nem dőlt össze, sőt.”

Moderátor pedig Lévay Balázs.

 Forrás: mucsarnok.hu

Meglepő versek az emlékezésről
Emlékek és álmok elevenednek meg és keverednek össze Krusovszky Dénes verseiben. Hogyan mesélhetjük el az önéletrajzunkat egy olyan korban, amikor a személyes történeteink határai feloldódnak...
Maléter Pál özvegyének küzdelmes élete
A kötet elbeszélője és egyben főhőse Gyenes Judith: az 56-os mártír, Maléter Pál özvegye. A gyerekkori emlékek, a jómódú család mindennapi élete, majd a háborús évek megidézése után...
Fordította: Kúnos László
A halhatatlanság ára
Hajnalcsillag-sorozatának második kötetében Karl Ove Knausgard ezúttal két szereplőre összpontosít. A regény első fele 1986-ban, a csernobili atomkatasztrófa évében játszódik, és egy Syvert...
Új, mai versek
Háborúban hallgatnak a múzsák? Erdős Virág verseiben nem hallgatnak, hanem ordítanak. Ebben a költészetben nem válik szét a közélet és a magánélet, és a megfogalmazás sem lehet győztes...
Könyvportál Líra könyv Kiskereskedelem Nagykereskedelem Kiadók Kapcsolat Támogatók ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ