Alámerül, felszínre hoz (Élet és Irodalom)
(kiadvány: Bálnadal)

„A Bálnadal szövegeit alapvetően szigorú formakövetés jellemzi, ami a haikuk és a szonettek műfajához persze eleve hozzátartozik. Ha a központozás és a kötött formák nem tartanák őket mederben, a Bálnadal költeményei véget nem érően, folyamként áradnának. Az egyik darab, ami lazábban kezeli a szabályokat, éppen a címadó vers. Nincs központozás, a szöveg tipográfiája egyszerre imitálja a bálna énekét és a tenger végtelen áramlását. A Folt című versből is hiányzik a központozás. A befogadást egyedül a strófakezdő nagybetűk törik meg, a szintaktikai határok helye pedig csak attól függ, hova helyezzük a hangsúlyokat olvasás közben: „Csak egy pulzus az éjszakában / forduló autóban a szívhang / halkulni távolodni aztán / a sötétségbe veszni” (17.). A szövegkép ezzel – a címmel összhangban – a szétfolyó, kontúr nélküli foltot idézi.”

[…]

A teljes cikk itt olvasható »

Forrás: Branczeiz Anna, Élet és Irodalom, 2021. július 30.

2021-07-30 14:44:26
Meglepő versek az emlékezésről
Emlékek és álmok elevenednek meg és keverednek össze Krusovszky Dénes verseiben. Hogyan mesélhetjük el az önéletrajzunkat egy olyan korban, amikor a személyes történeteink határai feloldódnak...
Maléter Pál özvegyének küzdelmes élete
A kötet elbeszélője és egyben főhőse Gyenes Judith: az 56-os mártír, Maléter Pál özvegye. A gyerekkori emlékek, a jómódú család mindennapi élete, majd a háborús évek megidézése után...
Fordította: Kúnos László
A halhatatlanság ára
Hajnalcsillag-sorozatának második kötetében Karl Ove Knausgard ezúttal két szereplőre összpontosít. A regény első fele 1986-ban, a csernobili atomkatasztrófa évében játszódik, és egy Syvert...
Új, mai versek
Háborúban hallgatnak a múzsák? Erdős Virág verseiben nem hallgatnak, hanem ordítanak. Ebben a költészetben nem válik szét a közélet és a magánélet, és a megfogalmazás sem lehet győztes...
Könyvportál Líra könyv Kiskereskedelem Nagykereskedelem Kiadók Kapcsolat Támogatók ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ