Megkettőzött befejezés (dunszt.sk)

„A soron következő témacsoporttal megérkezünk a kötet csaknem legösszetartozóbb egységéhez: a múltból hátramaradt fotográfiák és tárgyak problémájához. Miért olyan nehéz, szinte lehetetlennek tűnő gesztus megsemmisíteni egy negatívot, a lomként helyet foglaló sikerületlen írások és képek kockává vagy gömbbé préselve kerüljenek megőrzésre, a több évtizeddel korábban készített aktok felhasználásához szükséges-e ismételten engedélyt kérni. Még ha első ránézésre távoli is a kapcsolat, mindegyikükben kiviláglik az a kérdéskör, hogy annak, ami eltűnt és hosszú idő után váratlanul előkerült, kiállításához, közösségnek való bemutatásához milyen morális és érzelmi feltételeknek kell teljesülniük.”

 

[…]

 

A teljes cikk itt olvasható »

Forrás: Hegedüs Benjamin Jutas, dunszt.sk, 2020. november 18.

2020-11-18 12:26:58
Fordította: Fodor Zsuzsa
Az Alapdarab sorozat olyan könyveket ajánl az olvasóknak, amelyek már kiállták az idő próbáját: a közelmúlt klasszikusait, a magyar és a világirodalom már bizonyított olvasmányait, amelyek...
A mi jobbik énünk
Az Alapdarab sorozat olyan könyveket ajánl az olvasóknak, amelyek már kiállták az idő próbáját: a közelmúlt klasszikusait, a magyar és a világirodalom már bizonyított olvasmányait, amelyek...
Fordította: Lőrinszky Ildikó
Szembenézés a gyerekkorral
,,Apám egy júniusi vasárnap kora délutánján meg akarta ölni az anyámat." Ezzel a mondattal kezdődik ez a megrázó történet egy tizenkét éves lányról, és egy emlékről, amely örökös...
A nagy mesemondó különleges önéletrajza
A tengerszemű hölgy egyike Jókai legszórakoztatóbb és legtalányosabb regényeinek. A nagy mesemondó itt saját életútján kalauzolja olvasóit a reformkortól a kiegyezés utáni időkig, emlékeit...
Könyvportál Líra könyv Kiskereskedelem Nagykereskedelem Kiadók Kapcsolat Támogatók ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ