Megkettőzött befejezés (dunszt.sk)

„A soron következő témacsoporttal megérkezünk a kötet csaknem legösszetartozóbb egységéhez: a múltból hátramaradt fotográfiák és tárgyak problémájához. Miért olyan nehéz, szinte lehetetlennek tűnő gesztus megsemmisíteni egy negatívot, a lomként helyet foglaló sikerületlen írások és képek kockává vagy gömbbé préselve kerüljenek megőrzésre, a több évtizeddel korábban készített aktok felhasználásához szükséges-e ismételten engedélyt kérni. Még ha első ránézésre távoli is a kapcsolat, mindegyikükben kiviláglik az a kérdéskör, hogy annak, ami eltűnt és hosszú idő után váratlanul előkerült, kiállításához, közösségnek való bemutatásához milyen morális és érzelmi feltételeknek kell teljesülniük.”

 

[…]

 

A teljes cikk itt olvasható »

Forrás: Hegedüs Benjamin Jutas, dunszt.sk, 2020. november 18.

2020-11-18 12:26:58
Hová tűntek a férfiak?
Az Apám üzent Grecsó Krisztián eddigi legszemélyesebb könyve, miközben valódi fikció. Regényes nyomozás a családi múlt után, amely a személyes vallomás látszatát kelti. Mit jelent a kitörés...
Az alternatív pedagógia útjain
A rendszerváltás a magyar történelem fontos fordulópontja. A több mint harmincévnyi távolság már lehetővé teszi, hogy objektívan tekintsünk rá, de még meghallgathassuk az események alakítóinak...
Hová tűntek a férfiak?
Az Apám üzent Grecsó Krisztián eddigi legszemélyesebb könyve, miközben valódi fikció. Regényes nyomozás a családi múlt után, amely a személyes vallomás látszatát kelti. Mit jelent a kitörés...
Irodalomtörténeti pszichohistóriák
Milbacher Róbert nagy sikerű és hiánypótló művéhez, a Legendahántáshoz hasonlóan a Ködképek az irodalom láthatárán is közérthető és szórakoztató ismeretterjesztésre vállalkozik....
Könyvportál Líra könyv Kiskereskedelem Nagykereskedelem Kiadók Kapcsolat Támogatók ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ