Tanulom az irodalmat (Könyvterasz.hu)
„Lydia Davist többnyire a kortárs amerikai próza egyik legeredetibb hangú prózaírójának tartják, méltatják a radikalizmusát, a filozófia és irodalom határán bóklászó műveit. Magyarul először az 1995-ben megjelent regényét ismerhettük meg, A történet vége majd húsz évvel később kerülhetett a hazai olvasó asztalára (2017). Ekkorra viszont már annyi minden történt a prózában, ki- és elvirágzott a posztmodern, mindenfelé próbálták tágítani vagy szűkíteni a próza határait, ki- és felforgatni az elbeszélés szabályait, hogy az akkor még friss radikalizmus mára sokat veszített erejéből: megszokottá vált. Persze értékelni lehet a kvalitását, de mellbevágni már nem fog.” […] A teljes cikk itt olvasható » Forrás: Papp Sándor Zsigmond, Könyvterasz.hu, 2021. április 5.
2021-04-05 15:53:26
|
 |
|
Fordította: Ungvári Tamás
Egy kisember tragédiája
Az ügynök halála bár modern dráma, mégis az ókori sorstragédiák analitikus módján mutatja be egy hétköznapi ember összeomlását; sőt a tragédia egyik oka éppen az, hogy a főszereplő...
|
|
Fordította: Kúnos László
Az igazság kisebbségben
Ibsennek ez a remekműve egyszerre tragédia és komédia. Főhőse, dr. Stockmann felfedezi, hogy a városka gyógyforrásai mérgezettek: de az igazság hirdetésével csak a közösség haragját sikerül...
|
|
A szabadság börtönében
A magyar történelem közel száz évét kísérhetjük közelről végig Spiró György új nagyregényében az 1810-es évektől 1907-ig. Titkos főszereplője Táncsics Mihály felesége, Seidl Teréz,...
|
|
Egy temetés következményei
Az Olvadás mozaikszerűen kirajzolódó történetében a szereplők térben és időben is távol vannak egymástól, világok választják el őket, mégis egymás közvetlen közelében léteznek....
|
|