Beszélik ezt is, azt is (Revizoronline.com)

„Olvasható lineárisan a szöveg, úgy értve: a szerkesztés szerint. Mindig az apokrif szöveg az első egy fejezetben, azt követi a főként a kádárkori faluban zajló események (körös-)körüljárása, majd zárásként Zecharja pap és felesége és a szolgáló, illetve a születendő gyermek története. Ez a sorrendiség majd a regény végére változik meg, amikor az apokrif szövegből még egy rész, a fentiekhez képest csonkán, magában állva, immár fejezetszám nélkül bekeretezi, bezárja az egész korpuszt. Így olvasva is izgalmas az Esperes története, ahogy szépen lassan egyre többet megtudunk róla, a gyerekkoráról, a származásáról, az életéről, egy abortusz történetéről – ez utóbbi rejtettebb párhuzam Keresztelő János történetével, épp ezért jelentősebb.”

[…]

A teljes cikk itt olvasható »

Forrás: Nagygéci Kovács József, Revizoronline.com, 2021. május 31.

2021-05-31 17:16:21
Új, mai versek
Háborúban hallgatnak a múzsák? Erdős Virág verseiben nem hallgatnak, hanem ordítanak. Ebben a költészetben nem válik szét a közélet és a magánélet, és a megfogalmazás sem lehet győztes...
Fordította: Fodor Zsuzsa
Egy filmrendező válaszútjai
Georg Wilhelm Pabst a két világháború közötti filmművészet kiemelkedő alakja. Az osztrák filmrendező Berlinben is aktív, de Hitler hatalomra kerülésének idején épp Franciaországból menekül...
Új, mai versek
Háborúban hallgatnak a múzsák? Erdős Virág verseiben nem hallgatnak, hanem ordítanak. Ebben a költészetben nem válik szét a közélet és a magánélet, és a megfogalmazás sem lehet győztes...
Fordította: Fodor Zsuzsa
Egy filmrendező válaszútjai
Georg Wilhelm Pabst a két világháború közötti filmművészet kiemelkedő alakja. Az osztrák filmrendező Berlinben is aktív, de Hitler hatalomra kerülésének idején épp Franciaországból menekül...
Könyvportál Líra könyv Kiskereskedelem Nagykereskedelem Kiadók Kapcsolat Támogatók ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ