Megkérdeztük Győrffy Ákost
(kiadvány: Haza)

Az esszé számomra a legehetőbb műfaj. Tömény, mint a vers, de ki van fejtve. Mégsem magyarázatok ezek… Tőled idézem: a helyek és a dolgok meg tudnak halni a magyarázatok és a magyarázatokból következő tettek által. Miért?
 
Mert általában nem engedjük, hogy valami közvetlenül hasson ránk. Nem engedjük önmagunk közelébe, önmagunkba a világot. A védekezés egy régóta jól ismert műfaja ez. Az élményt, a látványt megpróbáljuk beilleszteni egy általunk már korábbról ismert kategóriába, s később ezen kategória elvárásai szerint értelmezzük. Ezzel megfosztjuk magunkat a megismeréstől, egyúttal azonban meg is nyugodhatunk, hogy nem fenyegeti semmiféle veszély féltő gonddal összerakosgatott világképünket.

Olvassa tovább !

Szepesi Dóra

Forrás: Bárka Online (2013.02.04.)

 

 




     

2013-02-05 13:33:40
Fordította: Ungvári Tamás
Egy kisember tragédiája
Az ügynök halála bár modern dráma, mégis az ókori sorstragédiák analitikus módján mutatja be egy hétköznapi ember összeomlását; sőt a tragédia egyik oka éppen az, hogy a főszereplő...
Fordította: Kúnos László
Az igazság kisebbségben
Ibsennek ez a remekműve egyszerre tragédia és komédia. Főhőse, dr. Stockmann felfedezi, hogy a városka gyógyforrásai mérgezettek: de az igazság hirdetésével csak a közösség haragját sikerül...
A szabadság börtönében
A magyar történelem közel száz évét kísérhetjük közelről végig Spiró György új nagyregényében az 1810-es évektől 1907-ig. Titkos főszereplője Táncsics Mihály felesége, Seidl Teréz,...
Egy temetés következményei
Az Olvadás mozaikszerűen kirajzolódó történetében a szereplők térben és időben is távol vannak egymástól, világok választják el őket, mégis egymás közvetlen közelében léteznek....
Könyvportál Líra könyv Kiskereskedelem Nagykereskedelem Kiadók Kapcsolat Támogatók ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ