Megkérdeztük Győrffy Ákost
Az esszé számomra a legehetőbb műfaj. Tömény, mint a vers, de ki van fejtve. Mégsem magyarázatok ezek… Tőled idézem: a helyek és a dolgok meg tudnak halni a magyarázatok és a magyarázatokból következő tettek által. Miért? Mert általában nem engedjük, hogy valami közvetlenül hasson ránk. Nem engedjük önmagunk közelébe, önmagunkba a világot. A védekezés egy régóta jól ismert műfaja ez. Az élményt, a látványt megpróbáljuk beilleszteni egy általunk már korábbról ismert kategóriába, s később ezen kategória elvárásai szerint értelmezzük. Ezzel megfosztjuk magunkat a megismeréstől, egyúttal azonban meg is nyugodhatunk, hogy nem fenyegeti semmiféle veszély féltő gonddal összerakosgatott világképünket. Olvassa tovább ! Szepesi Dóra Forrás: Bárka Online (2013.02.04.)
2013-02-05 13:33:40
|
 |
|
A szabadság börtönében
A magyar történelem közel száz évét kísérhetjük közelről végig Spiró György új nagyregényében az 1810-es évektől 1907-ig. Titkos főszereplője Táncsics Mihály felesége, Seidl Teréz,...
|
|
Egy év legjobb versei
A nagy múltú antológia ebben az évben is az év folyóiratterméséből válogatja az év legjobb verseit.
|
|
A szabadság börtönében
A magyar történelem közel száz évét kísérhetjük közelről végig Spiró György új nagyregényében az 1810-es évektől 1907-ig. Titkos főszereplője Táncsics Mihály felesége, Seidl Teréz,...
|
|
Egy temetés következményei
Az Olvadás mozaikszerűen kirajzolódó történetében a szereplők térben és időben is távol vannak egymástól, világok választják el őket, mégis egymás közvetlen közelében léteznek....
|
|