Kertész és Esterházy falinaptáron
Leszoktunk a falinaptárakról, mobiltelefonból nézzük meg hányadika van, vagy az íróasztalunkra pillantunk, az asztali naptárunkra, amelyet a vállalatunk ajándékozott nekünk aranyozott céglogóval, vagy az autódílerünk adta a téli gumi csomag mellé. Pedig a falinaptár jó dolog. És nem ez az egyetlen tanulság. A tanulságot és egyben heti idéznivalót a portrék mellé rendelve ?vehetjük magunkhoz?. A naptár valójában fotóalbum, 53 kiváló fényképfelvétellel, de míg egy albumot az átlapozás után a polcra tesszük, a naptár minden nap velünk van. Az ötlet tehát zseniális. Elegáns promóció, mely felmutatja a kiadó a portfólióját, ugyanakkor mégis csak írókat, költőket látunk, olyan szerzőket, akik így részei lesznek a mindennapi tervezéseinknek. Ha egy hétig nézegetem Kertész Imrét, valószínűleg leveszem újra a Kaddist a polcról. Talán azért ezt a könyvét, mert ebből idéz a szerkesztő. Valószínű, hogy ő választotta az idézeteket. Vagy a szerzők? Csupa-csupa izgalmas kérdés. Persze, izgalmas bepillantunk íróink lakásába. Ugyanakkor vannak, akiket nem a lakásukban fotóztak le. Például Bartis Attilát. Őt miért nem ott? Csupa-csupa izgalom. Talán mert Berlinben készült a felvétel? Talán. Aztán: mi alapján készült a sorrend? Valószínűleg születésnapra datálták a szerkesztők. Kemény István október 28-án született, és az egyik képét a 44. héthez párosították. De hová került a másik kép? A barnított képek egy-egy ihletett pillanatot örökítettek meg, a beállítások nem modorosak, a kép és a szöveg arányai jók. Vannak oldalak, ahol kézírásosak az idézetek, talán azok a kompozíciók a kalligrafikus finomságuknak köszönhetően szebbek, de a produkció egésze szimpatikus és elegáns. 2008-11-13 10:28:14
|
|