20 napos Jack London emléktúrát tett meg Centauri, az álnév mögé rejtőző kortárs magyar író. Az utazását a Facebookon szervezte és tudósított is naponta róla. Online naplóját kommentelni lehetett és megszavazni hova menjen, melyik városba stoppal a következő napon. A sikeres kaland végén felmerül, vajon csupán kortárs író vagy remek tartalommarketinges szakember-e Centauri, hiszen ezzel az akcióval valami olyanra használta a közösségi médiát, amire valószínűleg Mark Zuckerberg álmaiban sem gondolt volna.
„A tartalommarketing egy olyan digitális reneszánszát élő marketingmódszer, amelynek az a célja, hogy a célcsoport számára hasznos tartalmat hozzon létre, amellyel a tartalom fogyasztóját fokozatosan vásárlóvá konvertálja, egy olyan médiaplatformon keresztül, melynek központjában a saját médium(ok) állnak – mindezt pedig nem kampányszerűen, hanem a folyamatszemlélet alkalmazásával."
A nevem (Jack) Centauri
A poén az egészben pont azon a felületen tudósította anabázisát (mert a barlangos kaland után elég kikészült) Centauri, amin többségében olyan emberek közösködnek, akik azt sem tudják ki volt Jack London és olvasni sem szoktak manapság a Facebookon kívül semmit sem. Annak az íróembernek állított emléket viszontagságos magyarhonban tett utazásával, aki éneklő kutyákról és aranylázról írt és csavargott Amerika szerte. Volt minden, osztriga és fókahalásztól haditudósító és farmer is és fiatalon bele is halt a szenvedélyeibe vidéki birtokán. Állítólag öngyilkos lett, de ez túl szép lenne, hogy igaz legyen, és tudjuk minden író hazudik, ezért is műveli az irodalmat, mint foglalkozást.
Centauri, Jelky András szellemi unokájaként tehát fogta magát 45 kilónyi csomagjával, elindult stoppolni és szerencsét próbálni, mint a mesében Magyarországon. A következő napok céljait mindig megszavaztatta fészbukos követőivel, de biztonság kedvéért szállásokat is lefoglalt bizonyos városokban, melyeket vagy fel tudott használni vagy sem és volt 48 órás pihenőidő is szerencsére, hogy ne haljon bele a túrába azért. A célja nem volt titkos, egyfajta író-olvasó találkozót szervezett online 20 napig, illetve következő könyvét népszerűsítette, a Jákob botját. Hogy legyen benne csavar, azonkívül, hogy a nép fia találkozhatott végre élőben egy hús és vér kortárs íróval, mindössze 5.000 forintot vitt magával és ebből ki is bekkelte mind a 20 napot. Étel és italt vitt magával azért, de gyakorlatilag az emberek bizalmára hagyatkozott végig.
Nem írónak való vidék ez?
Aludt a Balaton vizébe fagyott vitorlásban mínusz 12 fokban, autómosóban, színpadon és a Szeleta nevezetű barlangban is ősemberkedett egy éjszaka. Meleg szállást is kapott, volt amikor egy ismeretlen hölgy jóvoltából szállodába került egy meleg szállásra. Minden percében, amikor Wi-Fi-hez jutott tudósított, a követői pedig remek tanácsokat adtak neki, sokszor rajtuk múlt, hogy nem fagyott oda az autópályához. Nemcsak autóstoppal tolta a Jack London emléktúrát, hanem vonatra is felkerült egy ajándékjegy jóvoltából, volt Szegeden, Miskolcon, Debrecenben és Balatonakarattya Agip benzinkútja lett a második otthona, mivel, mint egy jó regényben itt kezdődött és végződött a túrája.
[...]
A teljes cikk itt olvasható »
Forrás: Tölgyes László, Mandiner.hu, 2016. febr. 3.