Szoft-apokalipszis (Tiszatájonline.hu)

„Áttetsző, mert kiüresedett viszonyok. De a szókapcsolat magában hordozza az álmok szürrealitását is, ahol A és B elem között konkrét, mégsem kézzelfogható kapcsolat képződik – Krusovszkynál gyakran az ilyen köztes minőségekre kerül a fókusz. A szövegek kisebbik részében a valóság épp elég groteszknek bizonyul ahhoz, hogy vers legyen belőle, legalábbis nem jelenik meg olyan elbizonytalanító motívum, közbevetés, amely megakadályozná, hogy a cselekményt realisztikusságában vizualizáljuk – ilyen például a Pompa vagy a Pügmalión című. Előbbiben egy hajléktalan pénzérméket szedeget egy reneszánsz főtér szökőkútjából, a másikban a beszélő figyelmét a sírköves udvarában álló világi témájú szobrok ragadják meg – „aztán rám szóltál, / mi nem ezért jöttünk.” Két-két különböző töltetű világ vetül egymásra, ami hatásos és könnyen dekódolható konfliktust teremt.”

[…]

A teljes cikk itt olvasható »

Forrás: Purosz Leonidasz, Tiszatájonline.hu, 2021. február 3.

2021-02-03 17:11:28
Új, mai versek
Háborúban hallgatnak a múzsák? Erdős Virág verseiben nem hallgatnak, hanem ordítanak. Ebben a költészetben nem válik szét a közélet és a magánélet, és a megfogalmazás sem lehet győztes...
Fordította: Fodor Zsuzsa
Egy filmrendező válaszútjai
Georg Wilhelm Pabst a két világháború közötti filmművészet kiemelkedő alakja. Az osztrák filmrendező Berlinben is aktív, de Hitler hatalomra kerülésének idején épp Franciaországból menekül...
Új, mai versek
Háborúban hallgatnak a múzsák? Erdős Virág verseiben nem hallgatnak, hanem ordítanak. Ebben a költészetben nem válik szét a közélet és a magánélet, és a megfogalmazás sem lehet győztes...
Fordította: Fodor Zsuzsa
Egy filmrendező válaszútjai
Georg Wilhelm Pabst a két világháború közötti filmművészet kiemelkedő alakja. Az osztrák filmrendező Berlinben is aktív, de Hitler hatalomra kerülésének idején épp Franciaországból menekül...
Könyvportál Líra könyv Kiskereskedelem Nagykereskedelem Kiadók Kapcsolat Támogatók ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ