Alámerül, felszínre hoz (Élet és Irodalom)
(kiadvány: Bálnadal)

„A Bálnadal szövegeit alapvetően szigorú formakövetés jellemzi, ami a haikuk és a szonettek műfajához persze eleve hozzátartozik. Ha a központozás és a kötött formák nem tartanák őket mederben, a Bálnadal költeményei véget nem érően, folyamként áradnának. Az egyik darab, ami lazábban kezeli a szabályokat, éppen a címadó vers. Nincs központozás, a szöveg tipográfiája egyszerre imitálja a bálna énekét és a tenger végtelen áramlását. A Folt című versből is hiányzik a központozás. A befogadást egyedül a strófakezdő nagybetűk törik meg, a szintaktikai határok helye pedig csak attól függ, hova helyezzük a hangsúlyokat olvasás közben: „Csak egy pulzus az éjszakában / forduló autóban a szívhang / halkulni távolodni aztán / a sötétségbe veszni” (17.). A szövegkép ezzel – a címmel összhangban – a szétfolyó, kontúr nélküli foltot idézi.”

[…]

A teljes cikk itt olvasható »

Forrás: Branczeiz Anna, Élet és Irodalom, 2021. július 30.

2021-07-30 14:44:26
A szabadság börtönében
A magyar történelem közel száz évét kísérhetjük közelről végig Spiró György új nagyregényében az 1810-es évektől 1907-ig. Titkos főszereplője Táncsics Mihály felesége, Seidl Teréz,...
Egy év legjobb versei
A nagy múltú antológia ebben az évben is az év folyóiratterméséből válogatja az év legjobb verseit.
A szabadság börtönében
A magyar történelem közel száz évét kísérhetjük közelről végig Spiró György új nagyregényében az 1810-es évektől 1907-ig. Titkos főszereplője Táncsics Mihály felesége, Seidl Teréz,...
Egy temetés következményei
Az Olvadás mozaikszerűen kirajzolódó történetében a szereplők térben és időben is távol vannak egymástól, világok választják el őket, mégis egymás közvetlen közelében léteznek....
Könyvportál Líra könyv Kiskereskedelem Nagykereskedelem Kiadók Kapcsolat Támogatók ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ