Spiró György: Minden dráma megkövült színház (Buksó, 24.hu)
Molière-t óriási pasasnak tartja, a drámáit évtizedeken keresztül kézzel írta, és szereti látni maga előtt történeteinek színhelyeit is. Spiró György szerint másként kell dolgozni egy színdarabon a szerzőnek, mint egy novellán, az olvasó pedig bármit tekinthet allegóriának vagy szimbólumnak. Nyáry Krisztiánnak mindezek mellett arról is beszél, hogy negyvenkét évvel Az imposztor első megjelenése után miért és milyen dramaturgiai hibát javított ki benne, de a koronavírus-járvány idején született, Ganz és Bábel dombja című drámáiról is részletesen mesél. A 24.hu és a Líra Könyv podcastja, a Buksó teljes adása itt nézhető meg » Forrás: Buksó, 24.hu, 2024. 10. 23.
2024-10-23 14:32:58
|
 |
|
Fordította: Fodor Zsuzsa
Az Alapdarab sorozat olyan könyveket ajánl az olvasóknak, amelyek már kiállták az idő próbáját: a közelmúlt klasszikusait, a magyar és a világirodalom már bizonyított olvasmányait, amelyek...
|
|
A mi jobbik énünk
Az Alapdarab sorozat olyan könyveket ajánl az olvasóknak, amelyek már kiállták az idő próbáját: a közelmúlt klasszikusait, a magyar és a világirodalom már bizonyított olvasmányait, amelyek...
|
|
Fordította: Lőrinszky Ildikó
Szembenézés a gyerekkorral
,,Apám egy júniusi vasárnap kora délutánján meg akarta ölni az anyámat." Ezzel a mondattal kezdődik ez a megrázó történet egy tizenkét éves lányról, és egy emlékről, amely örökös...
|
|
A nagy mesemondó különleges önéletrajza
A tengerszemű hölgy egyike Jókai legszórakoztatóbb és legtalányosabb regényeinek. A nagy mesemondó itt saját életútján kalauzolja olvasóit a reformkortól a kiegyezés utáni időkig, emlékeit...
|
|