Spiró György: Minden dráma megkövült színház (Buksó, 24.hu)

Molière-t óriási pasasnak tartja, a drámáit évtizedeken keresztül kézzel írta, és szereti látni maga előtt történeteinek színhelyeit is. Spiró György szerint másként kell dolgozni egy színdarabon a szerzőnek, mint egy novellán, az olvasó pedig bármit tekinthet allegóriának vagy szimbólumnak. Nyáry Krisztiánnak mindezek mellett arról is beszél, hogy negyvenkét évvel Az imposztor első megjelenése után miért és milyen dramaturgiai hibát javított ki benne, de a koronavírus-járvány idején született, Ganz és Bábel dombja című drámáiról is részletesen mesél.

A 24.hu és a Líra Könyv podcastja, a Buksó teljes adása itt nézhető meg »

Forrás: Buksó, 24.hu, 2024. 10. 23.

2024-10-23 14:32:58
Fordította: Ungvári Tamás
Egy kisember tragédiája
Az ügynök halála bár modern dráma, mégis az ókori sorstragédiák analitikus módján mutatja be egy hétköznapi ember összeomlását; sőt a tragédia egyik oka éppen az, hogy a főszereplő...
Fordította: Kúnos László
Az igazság kisebbségben
Ibsennek ez a remekműve egyszerre tragédia és komédia. Főhőse, dr. Stockmann felfedezi, hogy a városka gyógyforrásai mérgezettek: de az igazság hirdetésével csak a közösség haragját sikerül...
A szabadság börtönében
A magyar történelem közel száz évét kísérhetjük közelről végig Spiró György új nagyregényében az 1810-es évektől 1907-ig. Titkos főszereplője Táncsics Mihály felesége, Seidl Teréz,...
Egy temetés következményei
Az Olvadás mozaikszerűen kirajzolódó történetében a szereplők térben és időben is távol vannak egymástól, világok választják el őket, mégis egymás közvetlen közelében léteznek....
Könyvportál Líra könyv Kiskereskedelem Nagykereskedelem Kiadók Kapcsolat Támogatók ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ