Lelkiismeretünk miatt - Mesterházi Mónikával gyászról és felelősségről (Népszava)
(kiadvány: Nem félek)

„Az őszinteség és a megformálás nem ellentétes fogalmak, sőt. Ha szabadversben fogalmaz is az ember, a forma akkor is ad valamiféle fegyelmet, de ez nem baj. Amikor nyilvánossá teszi valaki a gyászát, eleve fegyelmeznie kell magát. Anyám halála után a versek mellett naplószöveget is írtam, és azt egyáltalán nem adnám oda csak úgy bárkinek. A költészet eleve eltávolít a puszta érzéstől, mégsem gondolom úgy, hogy meghamisítanám az érzés őszinteségét azáltal, hogy megírom. De van, ami nem került be a versekbe, mert túlontúl személyes, túlzottan kötődik más személyekhez, sértené a privát szférájukat.”

[…]

A teljes cikk itt olvasható »

Forrás: Rácz I. Péter, Népszava, 2021. április 30.

2021-04-30 14:11:35
A szabadság börtönében
A magyar történelem közel száz évét kísérhetjük közelről végig Spiró György új nagyregényében az 1810-es évektől 1907-ig. Titkos főszereplője Táncsics Mihály felesége, Seidl Teréz,...
Egy év legjobb versei
A nagy múltú antológia ebben az évben is az év folyóiratterméséből válogatja az év legjobb verseit.
A szabadság börtönében
A magyar történelem közel száz évét kísérhetjük közelről végig Spiró György új nagyregényében az 1810-es évektől 1907-ig. Titkos főszereplője Táncsics Mihály felesége, Seidl Teréz,...
Egy temetés következményei
Az Olvadás mozaikszerűen kirajzolódó történetében a szereplők térben és időben is távol vannak egymástól, világok választják el őket, mégis egymás közvetlen közelében léteznek....
Könyvportál Líra könyv Kiskereskedelem Nagykereskedelem Kiadók Kapcsolat Támogatók ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ