Irodalomtudomány
|
Rubin Szilárd (1927-2010) két regényével, a szívbemarkoló Csirkejátékkal és a sejtelmes Római Egyessel lett a mai magyar irodalom egyik legeredetibb szerzője. A kevés mű azonban megannyi titkot rejt magában. Rubin saját életének történéseit, kudarcait és találkozásait használta föl regényei anyagául, így belőlük a titkait konokul őrző, azokat mégis makacsul elbeszélő szerző árnyékképe rajzolódik ki. Keresztesi József izgalmas pályarajzában megelevenedik Rubin élete és regényeinek a világa is. Az esszékből megismerhetjük Rubin pályakezdésének körülményeit az ötvenes években, a Csirkejáték keletkezés- és fogadtatástörténetét, majd annak újraírását, különleges barátságát Pilinszkyvel, a Római Egyes kulisszatitkait, a töredékben fennmaradt művek nyitott kérdéseit, a hagyatékból megjelent Aprószentek titoklabirintusát, Rubin folyamatos újrafelfedezésének stációit, és végül megpillantjuk a magányos írót, az alkatával és az írással, a megszólalással és a hallgatással dacosan küzdő örök árva, Rubin Szilárd arcát is.
288 oldal
2990 Ft
|
|
Az olvasás allegóriái történeti tanulmánynak indult és
az olvasás elméleteként végezte` - értékeli munkáját a
könyv előszavában a szerző, Paul de Man. A belga
származású amerikai irodalmár (irodalomtörténész és
elméletíró) leghíresebb, legnagyobb hatású, 1979-és
művének 1999-es magyar kiadású az utóbbi években a
hazai irodalomtudomány egyik legtöbbet idézett műve
volt. Gyakran idézik a `dekonstruktív` olvasásmód
mintájaként és elgondolkodtató szövegelemzései miatt
egyaránt.
Második, frissített és apróbb javításokkal kiigazított
kiadását nemcsak a tudományos vitákban játszott
szerepe, hanem az egyetemi oktatásban betöltött
funkciója is indokolja.
256 oldal
3990 Ft
|
|
Példaértékű vállalkozás, példás tanulságokkal
Esterházy Péter szöveguniverzumáról - egészében -, de
arról a fertályról mindenképpen, amely a Bevezetés a
szépirodalomba címet kapta annakidején, majd számos
kiadást megélt, számos kritikust ösztönzött
véleménynyilvánításra, számos filológust munkára,
valamint szintén számos olvasót az irodalmi öröm-
gyűjtemény befogadására. Múlhatatlan remek, melyhez
minden bizonnyal Szabó Gábor könyve segítségével is
közelebb kerülhetünk.
oldal
2990 Ft
|
|
Csak a húszas éveink ismerték a céltalan vélemények,
sommás ítéletek pergőtüzét, az értékelések és
újjáértékelések, a felfedezések és megtagadások, a
célzások és idézetek záporozását, a vélemények
fuldokló bőségét, érvek és ellenérvek kifogyhatatlan
csatáját. A hajnalig tartó baráti vitákon alkoholnál
részegítőbben szállt fel a könyvek gőze, megülte
agyunkat, hogy támolyogva mentünk ki a szabad
levegőre. Térben és időben milyen felelőtlen száguldás
volt ez, népek és stílusok, egyének és korszakok
seregszemléje, micsoda távoli szellemek lettek
barátainknál bizalmasabbak, szerelmeinknél ismertebbek
számunkra, mennyi titok részesei voltunk, miket életük
és műveik sugalltak. Voltak kegyencek közöttük, akiket
cinkos módra elnéztük gyengéit, hahotázva idéztük
csínyjeit, könyveiken keresztül-kasul szaladgáltunk,
mint a játszótereken. Másokat dobogó szívvel
tiszteltünk, műveikbe áhítattal léptünk, mint a
templomba, és szorongva mutogattuk egymásnak rejtett
kincseit. Olvasni, minél többet olvasni, érezni, minél
többet érezni - vallottuk mi is a századvég eszményét;
beszélni róla, minél többet beszélni róla - kapcsoltuk
hozzá a magunk fiatal igényét.
Halász Gábor írta e szenvedélyes sorokat
egy `szenvedélyes olvasó` könyvéről, Szerb Antal
világirodalom-történetéről. S hogy a szenvedély
hullámai a könyv körül csak sokára csitultak el,
bizonyítja e jelen tizedik kiadás is.
926 oldal
4490 Ft
|
|
|
|
Hová tűntek a férfiak?
Az Apám üzent Grecsó Krisztián eddigi legszemélyesebb könyve, miközben valódi fikció. Regényes nyomozás a családi múlt után, amely a személyes vallomás látszatát kelti. Mit jelent a kitörés...
|
|
Irodalomtörténeti pszichohistóriák
Milbacher Róbert nagy sikerű és hiánypótló művéhez, a Legendahántáshoz hasonlóan a Ködképek az irodalom láthatárán is közérthető és szórakoztató ismeretterjesztésre vállalkozik....
|
|